hrVeleučilište studija sigurnosti (VSS)
en     en
PRIJAVI SE
hrVeleučilište studija sigurnosti (VSS)
en     en
PRIJAVI SE

Vlada RH posjetila gradilište tunela Učka

Novosti > Vlada RH posjetila gradilište tunela Učka

Profesor VSS-a dr. sc. Dario Silić primio je na gradilištu udvostručenja tunela Učka od 5,6 km predsjednika Vlade RH g. Plenkovića, potpredsjednika Vlade i ministra prometa g. Butkovića, ministra gospodarstva g. Filipovića i ministra zdravstva g. Beroša.

Prof. Silić kroz svoje korporativne aktivnosti u Bina Istri, kao koncesionaru, pojasnio je specifičnosti i izazove ovog javno-privatnog partnerstva s cestarinama u Hrvatskoj, koncesije autoceste u vlasništvu Republike Hrvatske u dužini od 145 km, s 921,3 milijuna eura zaduženja za proširenje autoceste. .

Originalnost ovog velikog infrastrukturnog posla prvenstveno je u prikupljanju gotovo 1 milijarde eura u teškoj situaciji Covida 19, a zatim u dugoročnom dospijeću kredita do 17 godina s korporativnim jamstvima.

Povrh negativnih učinaka Covida 19, tvrtka se suočavala s tijesnim vremenskim rasporedom za sklapanje posla. Razmotreni su rizici izgradnje, posebno vezani uz geološke rizike u tunelu Učka od 5,6 km, kao i građevinski radovi pod prometom na postojećim dionicama autoceste.

Prof. Silić Dario objasnio je premijeru i 3 hrvatska ministra da građevinski radovi napreduju dobro, napredak od 1,3 km na istarskoj strani i 1,1 km na kvarnerskoj strani. Dnevni napredak korištenjem tekućih eksploziva (metoda miniranja i bušenja) je do 20 metara dnevno ovisno o geologiji. Svakih 250 metara radit će se poprečni prolazi između 2 cijevi, njih 24 od čega 12 za putnike i 12 za vozila. Kompletna nova oprema bit će napravljena počevši od jeseni 2023. kada bi cijev trebala biti dovršena, a zatim 12 mjeseci za testiranje s datumom otvaranja do lipnja 2024. za sada.

Premijer i drugi ministri čestitali su prof. Silić Dariu i njegovom timu na vrlo dobrom poslu i vrlo dobroj organizaciji gradilišta uz vrlo inovativne tehnologije u vrlo izazovnom razdoblju Covida 19 i velikih inflacijskih pritisaka. Još jedan veliki izazov ove faze izgradnje je jaka prisutnost krša, što može uzrokovati odgodu radova i povećati troškove izgradnje.

Profesor Silić također je u medijima s premijerom najavio plan nove faze izgradnje dionice Matulji Učka i 2 vijadukta Mirna i Limska draga od 2 kilometra zajedno u iznosu od 175 eura.

Obrazloženje za projekt je da će, kada bude dovršen, poboljšati ukupnu sigurnost (usklađenost s EU direktivom iz 2004. o sigurnosti dugih tunela u EU), stvoriti standardnu ​​homogenost cesta na hrvatskoj mreži autocesta i prilagoditi značajno povećanje prometa prema i iz zemalja EU. Projekt faze 2B21 uključuje radove na proširenju paralelno s postojećim dijelom dvotračne autoceste od Vranja do Učke. Sve zajedno, zadnje 3 godine pokrenuli smo investicije u iznosu od cca 400 milijuna eura od Pazina do tunela Učka (cca 36 km) s francuskom građevinskom grupom Bouygues TP kao glavnim izvođačem i velikim brojem hrvatskih podizvođača s ukupno cca 500 djelatnika uključenih u Projekt.

Radovi na izgradnji su započeli u prosincu 2020. godine, a predviđeno trajanje radova na Podfazi 2B2-1 je 42 mjeseca, tako da se završetak izgradnje očekuje do sredine 2024. godine. Očekuje se da će izgradnja podfaze 2B2-1 donijeti niz ključnih koristi građanima i korisnicima Projekta Istarskog Ipsilona, ​​uključujući ispunjavanje najviših standarda sigurnosti cestovnih tunela, povećanje sigurnosti prometa, veći protok prometa, skraćivanje vremena putovanja, poboljšanje zaštitu okoliša, nadogradnju sveobuhvatne transeuropske prometne mreže („TEN-T“), koja na odgovarajući način povezuje Istru s ostatkom Republike Hrvatske, unapređuje gospodarsku i socijalnu koheziju te ostvaruje značajne gospodarske koristi. Ovo je posebno važno s obzirom na utjecaj projekta Istarskog Ipsilona na dolazak turista, budući da više od 90% turista u Istru dolazi automobilom Istarskim Ipsilonom te da Istra sudjeluje s gotovo 30% u turizmu Republike Hrvatske.

Ova transakcija projektne financijske infrastrukture koju vodi prof. Dario Silić vrlo je zanimljiva studentima jer pokazuje da se izvanredni rezultati u korporativnim financijama mogu postići iskorištavanjem suradnje i sinergije s različitim dionicima na tržištima kapitala, posebno u ovom izazovnom razdoblju Covida 19.