hrVeleučilište studija sigurnosti (VSS)
hr     en
PRIJAVI SE
hrVeleučilište studija sigurnosti (VSS)
hr     en
PRIJAVI SE

Intervju s Ivom Rogović Lekić, profesionalnom pilotkinjom i predsjednicom Uprave Marsh Hrvatska

Članica Gospodarskog savjeta VSS-a Iva Rogović Lekić odgovorila je na nekoliko pitanja o svom karijernom putu te podijelila svoje iskustvo rada u sektoru upravljanja rizicima 

Iva Rogović Lekić, po struci diplomirani inženjer aeroprometa i profesionalni pilot, predsjednica je Uprave Marsh Hrvatska, jedne od 130 podružnica najvećeg brokera u osiguranju i upravljanja rizicima na svijetu, za VSS je odgovorila na nekoliko pitanja o svom karijernom putu te podijelila svoje iskustvo rada u sektoru upravljanja rizicima.  

1.    Kako je izgledao Vaš karijerni put?

Moja karijera započela je u zrakoplovstvu. Nakon završenog aeroprometnog smjera Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu, 5 godina provela sam radeći kao profesionalni pilot zrakoplova i moram priznati da kad sad razmišljam o svom početku karijere, čini mi se da se radi o nekoj drugoj osobi jer sam se od tada zaista puno profesionalno promijenila. Posao pilota zrakoplova nekome vjerojatno zvuči jako egzotično, gotovo „holivudski“, ali meni je ipak bio samo posao. Da, bio je to posao koji je davao neke druge perspektive i vidike i u kojem je ured bio na nekoliko tisuća metara i s prekrasnim pogledom, ali i taj pogled ima svoju cijenu. Svaki je posao zahtjevan i specifičan, pilotski možda malo više od nekih drugih i kao takav zaista odskače iz nekih uobičajenih hrvatskih okvira i samim time što sam žena. Put do takvog posla specifičan je i dug, potrebno je puno truda i odricanja da se dođe do cockpita, a potom još puno svakodnevnog učenja i privatnog odricanja jer nema praznika, vikenda, nema rođendana, slobodno vrijeme je nešto na što se ne može unaprijed utjecati. Leti se uvijek. Po prirodi sam nemirnog i radoznalog duha i čini mi se da čitav život istražujem neke nove sfere, okušala sam se u poduzetništvu i osnovala prvu hrvatsku business jet aviokompaniju, na što sam iznimno ponosna. Razvijati privatan posao u avijaciji iz male Hrvatske i probiti se do Europe uz gotovo nikakve resurse, zaista je uspjeh, ali to si priznajem tek sada s odmakom od gotovo 15 godina. Tada sam smatrala da može bolje. Nakon karijere u zrakoplovstvu put me zaista slučajno odveo u smjeru osiguranja i neko sam vrijeme radila za veliko regionalno osiguravajuće društvo, upravljajući prodajom kroz broker kanal. I tako sam otkrila čari brokeraže i nakon direktorskih pozicija u dvije lokalne brokeraže, završila na poziciji predsjednice uprave hrvatske podružnice najveće brokerske kuće na svijetu Marsh, dio grupacije Marsh McLennan gdje sam skoro tri godine.

2.    S obzirom da se nalazite u profesiji koja se ponekad stereotipno smatra pretežito ‘muškom’, koji biste savjet dali trenutnim i budućim studenticama koje bi radile u sektoru upravljanja rizicima? Koje vještine smatrate ključnima za obavljanje poslova te naravi?

Ja sam ponovo u „muškoj“ profesiji, ali ova je ipak manje muška nego ona pilotska, tako da mi je puno lakše. Pilotski posao naučio me pripremi svakog koraka prije leta, naučio me da se površnost može platiti životom i vjerujem da je uvelike utjecao na tijek moje karijere do danas. Vjerujem da sam u prethodnom poslu prvenstveno stekla temelje u načinu odnosa prema poslu. U našem poslu, baš kao ni u pilotskom, nema mjesta za površnost. Klijenti nam daju svoje povjerenje i naša je uloga kreiranje osigurateljnog programa kako bi se financijski eliminirale eventualne posljedice rizika njihovog poslovanja. A to je velika odgovornost. Bez obzira na to o kojoj se industriji radi, svako je društvo izloženo nekoj vrsti rizika i mislim da nisu potrebne „vještine“  za detektiranje tog rizika, već puno učenja, čitanja, radoznalosti, iskustva. Uspjeh je sagledati širu sliku, ali to dolazi s godinama i sa iskustvom. Voljela bih da u svom poslu vidim više žena, iskreno mislim da smo detaljnije i ne mislim da je floskula kad se kaže da smo „multitasking“. Svim studenticama (ali i studentima) dala bih samo jedan savjet, a to je da čitaju. Da se educiraju. Danas postoji puno više dostupnih resursa nego u doba mog studija i sve je, čini mi se, lakše. Iz osobnog iskustva – sve ono što sam pročitala, a tiče se posla, sama sam inicirala. Vjerujem da je i radoznalost jedan od razloga. Ne volim nešto ne znati i to me vuče.

3. Kako mislite da VSS može doprinijeti u području upravljanja rizicima?

Sretna sam da je jedna ovako važna ustanova u Hrvatskoj specijalizirana i da se napokon govori o upravljanju rizicima. Europa je daleko ispred nas i VSS kao leader u ovom segmentu u Hrvatskoj ima važnu ulogu, prvenstveno u educiranju mladih ljudi (studenata) o važnosti upravljanja rizicima, ali i šire javnosti kroz dostupne online platforme, edukacije, panele, savjetovanja.

4. Što općenito mislite o obrazovanju u području sigurnosti u Republici Hrvatskoj i možete li anticipirati neka zanimanja budućnosti u domeni sigurnosti?

Sigurna sam da je Risk manager zanimanje budućnosti u Hrvatskoj. Vrlo je malo kompanija u Hrvatskoj koje u svojim strukturama uopće imaju ovu funkciju, bilo kao neovisnu ili kao dio upravljačke strukture. U svijetu je ova funkcija jedna od najvažnijih u kompaniji jer neadekvatno upravljanje rizikom na kocku stavlja cjelokupno poslovanje. Odgovoran manager današnjice razumije važnost upravljanja rizikom. Mi smo kao broker u osiguranju i reosiguranju samo mala karika u cjelokupnom lancu upravljanja rizikom ali kao Marsh imamo neovisne timove diljem svijeta kojima je detektiranje rizika i kvantificiranje ukupnog troška rizika osnovni posao, a nama važan temelj za adekvatno postavljanje programa zaštite – osiguranja.